maandag 15 oktober 2007

Gloeiende gloeiende/ darn

I tried, I really tried, but alas, i got killed before I could get sock two to a finish. They landed on my doorstep this morning.

Death by socks

They were made by Bridget's mom A gentle death, I may say.

Oh well, the good news is that I can work on my new lace project. I present to you the lovely, wonderfull Kiri in a yarn that's also known as Crack Silk Haze:

Kid silk haze Fern project kiri

(Offcourse I bought more stuff, but this will a suffice for now. Don't want to get you into a yarncoma :)

I casted it on during the workshop 'lace knitting' at the fabulous shop De Afstap. It was given by Carla M and was a great incentive to finally start a lace shawl.

The other workshop I did, also by Carla M, was a workshop twined knitting. It was a really good workshop. The technique of twined knitting is fabulous.I am determined to use this technique for some mittens or slippers. It really makes a great thick and firm fabric.

twined knitting

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Jenneke, fijn dat je de workshops zo leuk gevonden hebt! Dat doet Hilly en mij goed hoor. Je buideltje ziet er goed uit. Groen? ;-)

Succes verder, groeten van Carla M

Tijm zei

Wat jammer voor je dat je verslagen bent, maar ook fijn voor je dat je nu dan met andere leuke projecten bezig kunt.
Als Fries ben ik wel blij dat Bridget's Mom je veroverd heeft, want ze is ook een Fries (hoe nationalistisch kun je zijn ;) ).
Die workshop van Hilly em Carla lijkt me ook zo boeiend en leerzaam.

Ammerins zei

Gecondoleerd... Maar ze zijn wel errug mooi geworden!
Mijn sokken zijn de deur ook uit, richting Canada. Mijn 'assassin' is nog aan het breien, dus stiekem hoop ik dat zij vandaag heel toevallig ook een flopje met sokken op de deurmat hoort vallen...

gna gna gna

Ammerins

Leuk dat twined knitting! Ik heb nog nagedacht over de workshop op de SnB dag, maar ga het even zelf proberen met een paar sokken voor manlief...

dominiqueknitting zei

de kantsjaal ziet er mooi uit. Ik vond het jammer dat ik niet nog wat langer kon blijven. Twined knitting vond ik erg interessant(maar ook wel arbeidsintensief), ik hoop het buideltje nog af te maken.

MoniqueB. zei

Wat een mooie foto! ;-)

Ik denk dat mijn einde ook gauw in zicht komt hoor. Ik heb jouw target ook afgemaakt, je kan de foto's bekijken op de site of de flickr.com groep. Bij haar valt de enveloppe woensdagmorgen/middag ook door de bus.
Wat had je een prachtige wol gekozen. BOvendien was ik aangenaam verrast door het leuke kaartje van Storm op zolder.

Ga je ook naar de SnB dag? Misschien zie ik je daar.
Veel breiplezier met je Kiri sjaal.

José zei

Haha, ik dacht even dat jij mij als slachtoffer had, maar 'mijn' sokken komen niet via Monique, dus het is hier nog even spnnend...